JAK SKLÁDÁM
Skládání orchestru pro symfonický metal může být složité.
Někdy si myslím, že není třeba nic přidávat, protože jsou tam bicí, basa a několik kytarových vrstev.
No a samozřejmě vokály a sbory...
Ale abyste získali tu monstrózní zvukovou stěnu, potřebujete toho ještě víc!
A musíte si dát pozor, abyste příliš nepřehltili některá konkrétní frekvenční pásma.
Samozřejmě byste měli přemýšlet o tom, v jaké oktávě byste měli napsat další skladbu, abyste se příliš nesráželi s ostatními skladbami, takže si můžete vybrat nástroje, které přirozeně znějí dobře ve vyšších oktávách.
Zvonky, ultra vysoké tóny smyčců, flétny, zvonkohry atd.
Ale co klavír?
Klavír může být také záludný.
U klavíru někdy zkopíruji klavírní part, transponuji ho o oktávu výš a smíchám s původní klavírní stopou s nižšími tóny.
To dokáže udělat zázraky, pokud jde o čistotu a přesto tučnost.
A co struny?
Někdy zní kytary a smyčce skvěle ve stejném oktávovém rozsahu a vy prostě nechcete transponovat smyčce o oktávu výš.
Například můžete použít staccato smyčce přes hutné chugging kytary ve stejném oktávovém rozsahu.
Protože staccato právě zdůrazňuje údery, jejich dynamiku, dodává pohyb a není neustále v kolizi s ostatními skladbami, takže je lepší než jen ponechat dlouhé legato smyčce nad kytarami.
Když to zní dobře, tak to JE dobře :)
Dokonce je to ve stejném nebo téměř stejném oktávovém rozsahu.
Ať vás provází múza!